Hra je pro člověka přirozenou činností již od narození. V dětství je nejdůležitější aktivitou, skrze kterou dítě poznává svět, naplňuje potřeby a zájmy a na základě které se přirozeně vyvíjí. Hrou získá spoustu nových dovedností a kompetencí. Proč tedy nevyužít potenciálu hry i při vzdělávání dospělých?

DigComp je univerzální vzdělávací rámec; jde o projekt, který v kontextu celoživotního vzdělávání určil pět hlavních oblastí, klíčových pro rozvoj digitální gramotnosti populace. Smyslem DigCompu však není vzdělávání samotné, ale spíše vytvoření celoevropského základu výuky digitálních dovedností. Slouží primárně školám a učitelům, ale uplatnění najde i pro běžného občana.

Už jste četli o digitalizaci, digitálním pracovním místě či digitálním vyloučení? Digitalizace probíhá napříč celou společností a všemi oblastmi. Čteme elektronické knihy, máme digitální vysílání, vzájemně komunikujeme čím dál více pomocí online nástrojů.