OMG Research – Fenomén šedesátníků

Rok sběru
2016
Sběratel dat
OMG Research společně s Media Club
Cílová populace
ČR, 55-69 let
Velikost souboru
650
Způsob sběru
Kvantitativní
Popis způsobu sběru
V první části byl proveden kvantitativní výzkum, dle kterého byly respondenti segmentováni do 6 skupin. Ve druhé části výzkumu byl s jedním vybraným zástupcem z každé skupiny proveden etnografický hloubkový rozhovor.

Popis

Výzkum věkové skupiny 55-69 let, který v roce 2016 realizoval OMG Research společně s Media Club. V první části byl na výzkumném vzorku 650 respondentů proveden kvantitativní výzkum, dle kterého byly respondenti segmentováni do 6 skupin dle životního stylu, nákupního chování, vztahu k technologiím a mediálního chování. Vzniklé skupiny byly následující: kverulant (15 %), prima kluk (13 %), matador (32 %), luxusní babička (11 %), lovkyně slev (17 %) a čiperka (12 %). Ve druhé části výzkumu byl s jedním vybraným zástupcem z každé skupiny proveden etnografický hloubkový rozhovor. Výstupem projektu je také dokument s názvem „Fenomén šedesátníků – ať nám chutná život“.

Obecně populace lidí ve věku 55-69 let zahrnuje v ČR 20 % obyvatel (2 102 000), z nichž je 38 % ekonomicky aktivních (809 000). K tématu rešerše je nejdůležitější část o vztahu respondentů v technologiím, kdy byly zjištěny zajímavé poznatky. V porovnání s výzkumem z roku 2011 můžeme obecně konstatovat, že z hlediska používání internetu a vztahu k digitálním technologiím zaznamenali šedesátníci výrazný posun dopředu. Internetové připojení je pro šedesátníky v současnosti standardem – vlastní ho 80 % respondentů. Co se používání týká, tak 7 z 10 respondentů ho využívá denně, a to především prostřednictvím PC. Internet v mobilu či tabletu využívá méně než polovina z nich. Na internetu nejčastěji šedesátníci využívají email, nakupují a vyhledávají si informace o produktech. Na sociálních sítích je jich pak aktivní více než třetina (Mediaguru, online, 2016). Co se týká vlastnictví technologií, tak 4 z 10 respondentů vlastní smartphone, 12 % pak elektronickou čtečku knih. Novou televizi (ne starší než 5 let) má třetina domácností, smart TV pak 6 %. Zajímavým výsledek je, že 40 % respondentů by se rádo naučilo pracovat s novými technologiemi (Fenomén šedesátníků, online).

  • Popis

    Výzkum věkové skupiny 55-69 let, který v roce 2016 realizoval OMG Research společně s Media Club. V první části byl na výzkumném vzorku 650 respondentů proveden kvantitativní výzkum, dle kterého byly respondenti segmentováni do 6 skupin dle životního stylu, nákupního chování, vztahu k technologiím a mediálního chování. Vzniklé skupiny byly následující: kverulant (15 %), prima kluk (13 %), matador (32 %), luxusní babička (11 %), lovkyně slev (17 %) a čiperka (12 %). Ve druhé části výzkumu byl s jedním vybraným zástupcem z každé skupiny proveden etnografický hloubkový rozhovor. Výstupem projektu je také dokument s názvem „Fenomén šedesátníků – ať nám chutná život“.

    Obecně populace lidí ve věku 55-69 let zahrnuje v ČR 20 % obyvatel (2 102 000), z nichž je 38 % ekonomicky aktivních (809 000). K tématu rešerše je nejdůležitější část o vztahu respondentů v technologiím, kdy byly zjištěny zajímavé poznatky. V porovnání s výzkumem z roku 2011 můžeme obecně konstatovat, že z hlediska používání internetu a vztahu k digitálním technologiím zaznamenali šedesátníci výrazný posun dopředu. Internetové připojení je pro šedesátníky v současnosti standardem – vlastní ho 80 % respondentů. Co se používání týká, tak 7 z 10 respondentů ho využívá denně, a to především prostřednictvím PC. Internet v mobilu či tabletu využívá méně než polovina z nich. Na internetu nejčastěji šedesátníci využívají email, nakupují a vyhledávají si informace o produktech. Na sociálních sítích je jich pak aktivní více než třetina (Mediaguru, online, 2016). Co se týká vlastnictví technologií, tak 4 z 10 respondentů vlastní smartphone, 12 % pak elektronickou čtečku knih. Novou televizi (ne starší než 5 let) má třetina domácností, smart TV pak 6 %. Zajímavým výsledek je, že 40 % respondentů by se rádo naučilo pracovat s novými technologiemi (Fenomén šedesátníků, online).