Mezinárodní výzkum dospělých – PIAAC 2013

Rok sběru
2011
Sběratel dat
Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj
Cílová populace
ČR 16-65
Velikost souboru
6102
Způsob sběru
Kvantitativní
Popis způsobu sběru
testové úlohy, doprovodný dotazník

Odkazy

Popis

Mezinárodní výzkum dospělých – PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies) je zaměřen na hodnocení úrovně základních dovedností potřebných pro úspěch v běžném životě i na pracovním trhu u dospělých ve věku 16 –65 let a mapuje rovněž využití těchto dovedností v každodenním osobním i pracovním životě.

U respondentů byly zjišťovány matematické (numerické) a čtenářské dovednosti a dovednosti řešit problémy v prostředí informačních technologií. Jedna z oblastí testování se týkala dovedností řešit problémy v prostředí informačních technologií, což zahrnovalo práci s běžnými počítačovými aplikacemi, jako je elektronická pošta, vyhledávače, kalkulátory či programy na zpracování textu. V této oblasti byla hodnocena dovednost získávat, vyhodnocovat a zpracovávat informace, přičemž pozornost byla věnována jak kognitivním dovednostem, tak zběhlosti v práci v počítačovém prostředí.

Specifický popis datového souboru II - kde jsou informace relevantní z hlediska digitální gramotnosti (které otázky nebo úseky dat)

Doprovodný dotazník:

G_R05, - využití počítače při práci – kancelářské programy, programovací jazyky, internetové diskuze

G_Q06 – potřebná úroveň znalostí práce s počítačem pro výkon současné práce

G_Q07 – sebehodnocení práce s počítačem

G_Q08 – nezískání místa z důvodů nedostatečné počítačové gramotnosti

H_Q04 – použití počítače v každodenním životě

H_R05 – použití počítače/internetu mimo práci

  • Popis

    Mezinárodní výzkum dospělých – PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies) je zaměřen na hodnocení úrovně základních dovedností potřebných pro úspěch v běžném životě i na pracovním trhu u dospělých ve věku 16 –65 let a mapuje rovněž využití těchto dovedností v každodenním osobním i pracovním životě.

    U respondentů byly zjišťovány matematické (numerické) a čtenářské dovednosti a dovednosti řešit problémy v prostředí informačních technologií. Jedna z oblastí testování se týkala dovedností řešit problémy v prostředí informačních technologií, což zahrnovalo práci s běžnými počítačovými aplikacemi, jako je elektronická pošta, vyhledávače, kalkulátory či programy na zpracování textu. V této oblasti byla hodnocena dovednost získávat, vyhodnocovat a zpracovávat informace, přičemž pozornost byla věnována jak kognitivním dovednostem, tak zběhlosti v práci v počítačovém prostředí.

    Specifický popis datového souboru II - kde jsou informace relevantní z hlediska digitální gramotnosti (které otázky nebo úseky dat)

    Doprovodný dotazník:

    G_R05, - využití počítače při práci – kancelářské programy, programovací jazyky, internetové diskuze

    G_Q06 – potřebná úroveň znalostí práce s počítačem pro výkon současné práce

    G_Q07 – sebehodnocení práce s počítačem

    G_Q08 – nezískání místa z důvodů nedostatečné počítačové gramotnosti

    H_Q04 – použití počítače v každodenním životě

    H_R05 – použití počítače/internetu mimo práci